KONFERENCE, NA KTERÉ Se ponoříte do AI a jeho potenciálu v byznysu
UP Business Camp je za dveřmi. Ostřílení účastníci už nejspíš vědí, co od konference můžou očekávat. Ti, kteří se chtějí letos zúčastní poprvé, možná tak úplně jasno nemají. Ať už patříte do jedné, nebo druhé skupiny, rozhovor s organizátorkou konference, Roxi, vám přiblíží letošní průběh.
UP Business Camp je konference pro začínající, pokročilé nebo i zkušené podnikatele, kterou pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci. Pomocí této konference se snažíme motivovat lidi, kteří třeba i jen trochu podnikání zvažují, aby do toho šli. A taky jim dáme možnost setkat se na jednom místě, na neformální konferenci, kde jsou účastníci naladěni na stejnou vlnu.
Letos bude konference probíhat v Pevnosti poznání, srdci popularizace vědy na Univerzitě Palackého. Řečníky máme nejen přespolní ale i z Olomouce, protože pro inspiraci k podnikání není třeba chodit nutně daleko. Stačí se jen rozhlédnout kolem sebe. Konference bude mít také tzv. networkingovou část, kde bude možné se propojit s našimi řečníky i partnery konference. Naši partneři si udělají čas na to, aby začínajícím podnikatelům pomohli, zodpověděli nejrůznější dotazy a usnadnili jejich podnikatelský start. Zrovna tak bude příležitost pobavit se napřímo s řečníky a finalisty Souboje Startupů.
Rozhodně spoustu nové inspirace. Řekla bych, že naše konference je specifická v tom, že se snaží předat příběhy podnikatelů, kteří mají za sebou už alespoň ten start. A to se, podle mě, dost často podílí na motivaci ostatních a na jejich rozhodnutí, jestli opravdu do podnikatelského světa vykročí. Myslím, že si člověk obvykle z naší konference odnáší to „nakopnutí“ nebo alespoň inspiraci od řečníků, kteří sdílejí svoje podnikatelské příběhy.
Takovým dalším velkým „proč“ je inspirace a know-how, které člověk nasaje už jenom tím, že si vyslechne příběhy ostatních. A to třeba i nezdary, která k podnikání zkrátka patří. Dobře to vystihuje citát od Winstona Churchilla: „Je dobré se učit ze svých vlastních chyb, ale je lepší učit se z chyb ostatních.“
Nebojme se novinek, pojďme se s nimi raději seznámit a najít způsob, jak nám mohou "boostnout" podnikání. Na závěr bych chtěla říct, že člověku může hodně pomoci už jen to, že se pohybuje v komunitě podnikatelsky naladěných lidí. Nehrajeme na věk nebo zkušenosti, každý si navzájem můžeme být nápomocni.